خبرها  و نظرها گوناگون

خبرها و نظرها گوناگون

شهرستان مینودشت (استان گلستان)
خبرها  و نظرها گوناگون

خبرها و نظرها گوناگون

شهرستان مینودشت (استان گلستان)

جهاد دانشگاهی، پیشقراول فعالیت‌های دانش بنیان در کشور

دومین کارگاه آموزشی اصول و فنون مناظره ویژه شرکت‌کنندگان مناظرات دانشجویی برگزار می‌شود
دومین کارگاه آموزشی اصول و فنون مناظره ویژه شرکت‌کنندگان مناظرات دانشجویی برگزار می‌شود

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دومین کارگاه آموزشی اصول و فنون مناظره ویژه شرکت‌کنندگان مسابقات ملی مناظرات دانشجویی دانشگاه تهران را با ۵۰ دانشجو برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، دومین کارگاه آموزشی اصول و فنون مناظره ویژه شرکت‌کنندگان مسابقات مناظرات دانشجویی دانشگاه تهران روز چهارشنبه  ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مرکز فرهنگی زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی واقع در پردیس مرکزی دانشگاه تهران، ضلع جنوبی دانشکدگان فنی برگزار می‌شود.

فن‌بیان و اصول سخنوری، روش‌شناسی مناظره و اصول شرکت در مسابقات مناظره مواردی است که در این کارگاه آموزشی توسط مرضیه‌خورشید سیفی، مدرس روش‌شناسی مناظره فن‌بیان و سخنوری و مدرس کارگاه تدریس می‌شود.

مرحله دانشگاهی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران ویژه دانشجویان دانشگاه تهران، اواخر بهمن و اوایل اسفندماه برگزار می‌شود.

سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، هر سال مسابقات ملی مناظره دانشجویان را با هدف تقویت و پرورش روحیه حق و حق‌طلبی و فرهنگ گفت‌وگوی سازنده، تولید علم و اندیشه و ارائه مطالب علمی جذاب برای دانشجویان برگزار می‌کند.

انتهای پیام


عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی برگزیده جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث شد
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی برگزیده جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث شد

حمید هاشمی، عضو هیئت علمی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، برگزیده جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث در بخش رساله دکتری شد.

به گزارش ایسنا، در آیین اختتامیه نخستین جایزه ملی پژوهش جهانگردی و میراث، برگزیدگان آن در ۶ بخش کتاب، رساله دکتری، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، مقاله علمی، سفرنامه و خاطرات و گزارش سیاستی معرفی شدند.

حمید هاشمی، عضو هیآت علمی سازمان جهاد دانشگاهی تهران برای رساله چارچوبی برای ارزیابی پایداری کسب و کارهای کوچک گردشگری در ایران مورد مطالعه اقامتگاه‌های بومگردی استان مازندران برگزیده بخش رساله دکتری شد.

مسلم شجاعی، برای رساله تدوین مدل تقویت پایداری در مقصدهای گردشگری انبوه(مورد مطالعه؛ مجتمع‌های گردشگری شمال ایران) و مجید فرهادی یونیکی، برای رساله ارائه الگوی گردشگری تجربه‌محور در جاذبه‌های فرهنگی خلاق (مطالعه موردی: شهر تهران( و مهدیه شهرابی فراهانی، برای رساله دکتری ارائه الگوی ادراک معنوی گردشگران فرهنگی کلان شهرهای ایران از سفر- مطالعه موردی گردشگران خارجی شهر اصفهان از دیگر برگزیدگان، در بخش رساله دکتری بودند.

نخستین دوره جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌ریزی و با همکاری اندیشکده مطالعات جهانگردی و میراث دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

بر اساس معیارها ارزیابی این دوره جایزه، تعداد ۴۳ کتاب، ۷۰ رساله‌ دکتری، ۲۹۰ پایان‌نامه، ۹۰۰ مقاله و ۱۰یادداشت سیاستی در مجموع ۱۳۱۳ اثر توسط داوران بررسی شد که بنا به ارزش محتوایی آثار از یک تا سه اثر در هر قالب به‌عنوان آثار پژوهشی برگزیده و برتر معرفی شدند.

انتهای پیام



وحیدی مطرح کرد
جهاد دانشگاهی پیشقراول فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور
جهاد دانشگاهی پیشقراول فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان پیشقراول فعالیت‌های دانش بنیان در کشور از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از شکل‌گیری بسیاری از نهادهای امروزی این حوزه، دغدغه فعالیت‌های دانش بنیان را داشت.

به گزارش ایسنا، وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه مرکز تخصصی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان با خیر مقدم به شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و صرامی، رئیس شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان بانوان به بجنورد و ابراز خرسندی از آغاز به کار مرکز تخصصی شبکه در خراسان شمالی اظهار داشت: پیشگیری و غربالگری خصوصا در استان هایی که از لحاظ کادر درمان کمبود دارند، یک اصل اساسی است و می تواند از مشکلات بخش درمان بکاهد.

وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی انسجام خوبی بین نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس در بحث توسعه استان خصوصا در حوزه سلامت وجود دارد، گفت: رحمانی، رئیس قبلی جهاد دانشگاهی استان پیگیری و تلاش زیادی برای راه اندازی این مرکز داشت و حتی کار را در واحد هم شروع کرد ولی با تغییراتی که ایجاد شد نهایتا با همکاری هلال احمر این مرکز به بهره برداری رسید.

وحیدی در ادامه با اشاره به نقش و کارکرد ویژه جهاد دانشگاهی به عنوان پیشقراول فعالیت های دانش بنیان در کشور که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از شکل گیری بسیاری از نهادهای امروزی این حوزه، دغدغه فعالیت های دانش بنیان را داشت، افزود: از دوره مسوولی طیبی و بعد از آن دهقانی و نهایتا مسلمی نائینی در جهاد دانشگاهی ارتباطات وسیعی با جهاد داشتیم و سه موضوع را برای استفاده از توانمندی های جهاد دانشگاهی هدفگذاری کرده بودیم؛ یکی بحث ایجاد مرکز تخصصی شبکه تشخیص، کنترل و درمان سرطان بانوان که خوشبختانه امروز به نتیجه رسید، دیگری بحث مطالعات چاه های ژرف که استان خراسان شمالی بعد از سیستان و بلوچستان بهترین موقعیت را در این حوزه دارد که خوشبختانه با تلاش تیمی از جهاد دانشگاهی کار در این حوزه نیز شروع شده و نهایتا بحث به نژادی اسب اصیل ترکمن که امیدوارم در این حوزه هم همکاری موثری صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی موجود از جهاد دانشگاهی و هلال احمر درخواست کرد در تعرفه گذاری خدمات مرکز تخصصی تشخیص، کنترل و درمان سرطان بانوان در بجنورد حداکثر مساعدت را با مردم به عمل بیاورند.

پاکمهر، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی با تشکر از پژوهشکده سرطان معتمد، جهاد دانشگاهی، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در راه اندازی مرکز تخصصی شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان بانوان در بجنورد همکاری و مساعدت داشتند، گفت: پایه تاسیس این شبکه با پیشنهاد دکتر شیخی و حمایت کمیسیون بهداشت و درمان و تمامی نمایندگان مجلس که اعتبار قابل توجهی را در بودجه ۱۴۰۱ به شبکه اختصاص دادند، گذاشته شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه مجلس قرار شد این شبکه در ۱۱ استان کشور تشکیل شود که با پیگیری هایی که مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی طی سفر استانی رئیس جمهور انجام دادند، موفق شدیم ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تاسیس مرکز استانی شبکه دریافت کنیم. البته در جریان تخصیص بودجه، اعتبار مذکور در ردیف بودجه دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت که با پیگیری های زیاد از طریق سازمان برنامه و بودجه آن را به جهاد دانشگاهی استان برگرداندیم تا نهایتا این اتفاق بزرگ میسر شد.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به استقبال بالای مردم از طرح غربالگری رایگان سرطان های بانوان که از روز جمعه به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در محل مرکز تخصصی شبکه در بجنورد در حال اجراست، از صرامی، رئیس پژوهشکده درخواست کرد این طرح به مدت یک هفته تمدید شود.

همچنین در این مراسم لاله فر، مشاور رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در امور زیرینایی و فنی شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان بانوان راه‌اندازی مرکز تخصصی شبکه در استان خراسان شمالی را در راستای کاهش محرومیت‌ها در این استان دانست که انتفاع عمومی دارد.

وی اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این منطقه کمک به کار گرفته‌ایم تا در نهایت سبب ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در خراسان شمالی شویم.

لاله فر تصریح کرد: اجرای این پروژه‌های درمانی وظیفه اجتماعی ما محسوب می‌شود و در آنها منفعت مالی مد نظر تیم درمان نیست.

جهاد دانشگاهی، پیشقراول فعالیت‌های دانش بنیان در کشور

مهسا پرنیان، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی مرکز تخصصی شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان بانوان هم در راستای توجه به بنیان خانواده و سلامت زنان انجام شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع  سرطان‌های بانوان در استان، توجه به این حوزه ضروری بود.

پرنیان با اشاره به اینکه رویکرد جهاد دانشگاهی برعهده گرفتن کارهای بر زمین مانده در موضوعات مختلف است، افزود: با توجه به شرایط خراسان شمالی در سرطان پستان، راه‌اندازی این مرکز در اولویت کاری جهاد دانشگاهی و پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی قرار گرفت که امیدواریم راه‌اندازی این مرکز، کمک شایان و موثری در راستای ارتقای سلامت بانوان در استان باشد.

جهاد دانشگاهی، پیشقراول فعالیت‌های دانش بنیان در کشور

وی تاکید کرد: غربالگری رایگان سرطان پستان از روز جمعه با حضور پزشکان پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و پزشکان استان در این مرکز آغاز شده که با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو بوده است.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد